dissabte, 27 de gener del 2018

Material: Corda de 60m en doble, joc variat de friends

27. Canal POCOYO

Ressenya:
- Corredores del Pirineo (Paco Crestas)
- Vertex 229

Accés:

Track de la ruta

La canal POCOYO es troba situada a la cara Nord del Pic de la Dona.
Nosaltres deixem el vehicle estacionat a l'aparcament de l'estació d'esquí de Vallter 2000. Des d'allà anirem pujant per l'agradable torrentet, ara en condicions perfectes de neu, fins al Coll de la Portella de Mantet.

Portella de Mantet

Un cop a la portella baixarem per la pala que ens queda davant fins arribar a la zona d'arbres. Aquí veurem una petita vall descendeix la cara est del pic de la dona, però no haurem de pujar per aquí... Seguirem per dins el bosc fins visualitzar una segona vall, paral.lela a la primera, que ressegueix tota la paret nord.

Baixant de la Portella

Creuem un bosquet per anar a buscar la segona vall

Arribant a peu de canal

Per localitzar la canal POCOYO hem d'anar fins quasi el final de la vall, com a referència valorem que es troba sota la vertical del mateix cim.

Un cop davant veurem facilment la canal POCOYÓ, la DORAIMON i una tercera sense ressenya que presenta un aspecte molt sencill.

Observem la POCOYO a l'esquerra de l'imatge

ASCENS DE LA CANAL

Estem davant una canal bastant ben formada on únicament presenta els metres inicials sense neu.

És bastant ample, de pendent uniforme i permet col.locar asseguraments tant en el seu costat dret com esquerre.

Així doncs, anem pujant metres sense necessitat de clavar piolets, unicament fent-los servir a com a recolçament.

Quasi a cada metre es podrien anar col.locant friends o tascons ja que tenim la paret a prop i mostra esquerdes ben visibles tot i que de precària consistència, roca típica pirinenca. De totes maneres la dificultat de la canal pot permetre fer-la perfectament sense excessius asseguraments ja que no presenta cap ressalt.

Després d'una bona pila de metres avançant en "enssamble" arribem al final de la canal on observem que encara resten uns pocs cents de metres d'aresta facilíssima fins el cim.

Cim del Pic de la Dona

DESCENS

El descens el farem per l'aresta ben definida que baixa directament fins a la Portella de Mantet.

Descens fins la Portella

Un cop allà desfarem el primer tram de pujada fins arribar a l'aparcament de l'estació d'esquí.